تحقیق آزمون منع بعدی و آزمون اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد

دسته بندي : علوم انسانی » روان شناسی
دانلود تحقیق آزمون منع بعدی و آزمون اثر آگاهی از نتایج بر عملکرد، 
در قالب word قابل ویرایش و در 16 صفحه.

توضیحات:
چکیده
هدف در اين بررسي مشاهده از آگاهي بر عملكرد مي باشد. اين آزمايش از نوع طرح هاي بازگشتي  مرحله 1"2"3و جزو مطالعات موردي مي باشد. اين آزمايش در سه مرحله صورت گرفت، بدين صورت كه در هر مرحله آزمودني با چشم هاي بسته تعدادي خط را مي بايست مابين دو خط افقي به نام هاي خط پايه و خط معيار رسم مي كرد. حالت مطلوب خطوط به اندازه cm ١٠، يعني فاصله بين دو خط پايه و معيار بود. در مرحله دو متغير مستقل كه آگاهي دادن به آزمودني از عملكردش بوسيله آزماينده بود اعمال شد وميانگين بدست آمده با يکديگر مقايسه مي شود ومعني دار بودن تفاوت ميانگين ها ي مراحل اول ودوم واول با سوم با استفاده از آزمون T استودنت مورد استفاده قرار مي گيرد .نتيجه تجزيه و تحليل هاي آماري نشان داد كه آگاهي بر عملكرد اين آزمودني موجب بهبود عملکرد می‌شود .البته اجراي اين آزمايش خالي از نقاط ضعف نبود.
کلمات کلیدی
یادگیری؛اگاهی از نتایج؛توانایی حسی حرکتی؛عملکرد.
مقدمه  
یکی از مباحث مورد بحث روان‌شناسی یادگیری این است که‌ آگاهی از نتایج موجب بهبود عملکرد می‌شود.به عبارت دیگر اگر یادگیرنده‌ای،به هنگام یادگیری،از نتایج کار خود اطلاّع حاصل کند، این اطلاّع عملکردهای جاری و عملکردهای بعدی او را تحت تأثیر قرار می‌دهد و موجب بهبود نتایج می‌شود.بنابراین منظور از آزمایش‌ ارائه شده در مقاله نشان دادن این واقعیت است که تمرین به تنهایی‌ موجب بهبود یادگیری نمی‌شود بلکه یادگیری بیشتر بستگی به تقویت‌ رفتارهای متوالی دارد.
يادگيري يکي از مهم ترين توانايي هاي انسان محسوب مي شود که آن را از ساير موجودات متمايز ميکند .يادگيري عبارت است از: تغير نسبتاً پايدار در رفتار يا توان رفتاري که حاصل تجربه است گفته مي شود .تفاوت عملکرد با يادگيري در اين است که عملکرد محصول يادگيري است . (تفاوت بين يادگيري وعملکرد؛ تفاوت بين دانستن چگونه انجام دادن کاري وانجام دادن آن کار است )
و...
دسته بندی: علوم انسانی » روان شناسی

تعداد مشاهده: 5529 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:57 کیلوبایت

 قیمت: 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    نوع فایل:word
    سایز: 57.6 KB
    تعداد صفحه:16